MIYATA Kaori

FacultyAnalysis and Practice in School Education
PositionAssociate Professor
Mail
HomepageURL
Birthday
Last Updated :2019/07/02

Researcher Profile and Settings

Education

  •  - 2015 03 25 , Tohoku University, Graduate School of Education
  •  - 2005 03 25 , Tohoku University, Faculty of Education

Association Memberships

  • JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION
  • THE JAPANESE ASSOCIATION OF PSYCHOLOGY IN TEACHING AND LEARNING
  • THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

Academic & Professional Experience

  •   2015 04 01 , Hyogo University of Teacher Education, Graduate School of Education, Lecturer

Research Activities

Research Areas

  • Education, Education, psychology of education

Published Papers

  • Curriculum Improvement for Mutual Learning among Graduate Students at a Professional School of Teacher Education : Achievements and Issues in the Second Year of Curriculum Improvement for Specialized Courses, "伊藤 博之", "黒岩 督", "中村 正則", "山内 敏男", "奧村 好美", "米田 豊", "長澤 憲保", "永田 智子", "松本 伸示", "溝邊 和成", "宮田 佳緒里", " 森山 潤", "吉水 裕也", 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 53, 135 - 147, 09
  • Curriculum Improvement for Mutual Learning Among Graduate Students at a Professional School of Teacher Education in Japan : Achievements and Issues in the First Year of Curriculum Improvement for Specialized Courses, 伊藤 博之, 奥村 好美, 宮田 佳緒里, 大西 義則, 黒岩 督, 米田 豊, 長澤 憲保, 永田 智子, 中村 正則, 松本 伸示, 森山 潤, 溝邊 和成, 山内 敏男, 吉水 裕也, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 52, 107 - 116, 02
  • Comparison Between the Results of Evaluation by Rubrics and Checklists : for Effective Use, 宮田 佳緒里, 奧村 好美, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 52, 117 - 125, 02
  • Influence of presenting the proportion on understanding the concept of intensive quantity, 蛯名 正司, 宮田 佳緒里, 修紅短期大学紀要 = Bulletin of Shuko Junior College, 修紅短期大学紀要 = Bulletin of Shuko Junior College, (38) 21 - 29
  • Understanding Mutual Learning Cognition among Graduate Students at a Professional School of Teacher Education : Regarding Curriculum Improvement of Specialized Courses, 伊藤 博之, 森山 潤, 大西 義則, 奥村 好美, 黒岩 督, 米田 豊, 長澤 憲保, 永田 智子, 松本 伸示, 溝邊 和成, 宮田 佳緒里, 山内 敏男, 吉田 和志, 吉水 裕也, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 51, 101 - 108, 09
  • Study of the Development of Geography Curriculum Including Performance Tasks for Learning and Assessment, 宮田 佳緒里, 奧村 好美, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 51, 109 - 117, 09
  • A Study of Feedback in Performance Assessment : A Focus on Social Studies in Secondary Education, 奧村 好美, 宮田 佳緒里, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 51, 119 - 128, 09
  • Justification of components of graphic models by measuring their referent improves learning of rules in mechanics., 宮田 佳緒里, 東北教育心理学研究 = The Tohoku journal of psychology in education, 東北教育心理学研究 = The Tohoku journal of psychology in education, (14) 1 - 10, 03 31
  • The Practice of Bottom-up Faculty Development in the Professional School of Teacher Education : A Case Study of the Curriculum and Instruction Development Course at Hyogo University of Teacher Education, 伊藤 博之, 大西 義則, 奥村 好美, 黒岩 督, 米田 豊, 長澤 憲保, 永田 智子, 松本 伸示, 溝邊 和成, 宮田 佳緒里, 森山 潤, 山内 敏男, 吉田 和志, 吉水 裕也, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教科教育実践開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教科教育実践開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園, 50, 95 - 104, 02
  • Effects of the Teaching Strategy of Combining Graphic Models with Actual Measurement on Mechanics Rule Learning, 宮田 佳緒里, 教授学習心理学研究, 教授学習心理学研究, 12, (2) 44 - 62, 12
  • A Study for the Conceptual Change of "Speed" in a Child with Special Educational Needs, 蛯名 正司, 宮田 佳緒里, 教授学習心理学研究, 教授学習心理学研究, 12, (1) 21 - 31, 07
  • Effects of teaching the procedure of drawing diagrams by using counter evidence in modifying incorrect knowledge, 宮田 佳緒里, Annual report, 東北大学大学院教育学研究科研究年報, 59, (2) 39 - 52, 06
  • Effects of incorrect beliefs in extracting information from diagrams of the decomposition of force, MIYATA Kaori, The Japanese journal of psychology in teaching and learning, 教授学習心理学研究, 7, (1) 12 - 20, 06
  • The relation between undergraduate students' recognition of forces and applying rules in mechanics, MIYATA Kaori, The Japanese journal of psychology in teaching and learning, 教授学習心理学研究, 6, (2) 53 - 60, 12
  • Features of diagrams drawn by students with incorrect beliefs, 宮田 佳緒里, Annual report, 東北大学大学院教育学研究科研究年報, 57, (1) 253 - 269, 12

Social Contribution Activities Information

Social Contribution

  • society activity


Copyright (c) MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.